Hakkımızda

TANITIM

Bingöl Üniversitesi, yeni kurulan bir üniversite olmasına rağmen çevresindeki üniversitelere göre gerek fiziki yapısı gerekse öğretim elemanı ihtiyacını karşılama bakımından hızla büyüyen ve gelişen bir üniversitedir. Üniversitemiz adını, doğal güzelliği ve coğrafi yapısı itibariyle eşi bulunmayan ve görülmeye değer bir ilimizden almaktadır. İl tarihi bakımdan fakir, fakat turizm bakımından oldukça zengindir. Yörede, Bingöl’ün balı ve kaymağı bir marka olmasına rağmen, Türkiye’de yeterince tanınmamaktadır.
Bingöl Üniversitesi’nin 2007 yılında eğitim ve öğretime başlamasıyla birlikte kurulan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) dört bölümden oluşmaktadır: İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi, Sağlık İdaresi bölümleri mevcuttur. Eğitim-öğretim bakımından sadece İşletme Bölümü faaliyette olup lisans programları Türkçe olarak yürütülmektedir. İşletme bölümünde I. ve II. Öğretim verilmektedir. 2010–2011 yılında İktisat Bölümü de ek kontenjandan öğrenci alacaktır. Yine önümüzdeki yıllarda daha farklı bölümlerin açılması da planlanmaktadır.
Bingöl Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin eğitim-öğretim programı da diğer Üniversitelerin eğitim-öğretim programlarına benzerlik arz etmektedir. Öğrencilerin daha iyi bir şekilde yetiştirilebilmeleri için Türkiye ve dünya üniversitelerine uygun programlar ve seçmeli ders programları takip edilmektedir. Dersler genellikle ekonomik, sosyal, kültürel ve toplumsal konuları içermekte olup üniversite, çevre ve iş dünyasına hitap etmektedir. Bu nedenle öğrencilere günün değişimine uyumlu disiplinler arası bir çerçevede bilgi verilmektedir. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine kaydolan bütün öğrenciler için amaç, kendi potansiyel ve kabiliyetlerine göre bir program izleyerek gerekli bilgileri ve yetkinlikleri kazanmaları, dünya standartlarında birer mezun olmaları ve ülke ve dünya piyasalarında yerleştikleri pozisyonlarda kariyerlerinde başarılı olabilmeleridir. Mezunlarımız için öngördüğümüz hedef sadece belli bilgileri yüklenmeleri değil buna ilave olarak bu bilgileri kullanmaları ve gerekli analitik düşünce ve sentezleri yaparak kariyerlerinde başarılı olabilmeleridir.
Öğrencilerin bilgi ve becerilerini artırmak, Bingöl’ü ve Türkiye’yi dünyaya tanıtmak amacıyla, Erasmus Programı çerçevesinde gerek dünyanın değişik kültürlerini ve gerekse başka ülkelerde eğitim görme adına değişim programları ile bir dönem yurtdışına öğrenci gönderilmektedir. Üniversitemizin karşılıklı protokol imzaladığı üniversiteler arasında “Erasmus Değişim Programları” kapsamındaki İspanya, Macaristan ve Polonya gibi Avrupa ülkeleri ile karşılıklı protokol imzalanmıştır. Aynı şekilde diğer dünya üniversitelerinden de Bingöl Üniversitesine öğrenci kabul edilmektedir. Bologna süreci kapsamında Bingöl Üniversitesi’nin AB ile imzaladığı Erasmus Beyannamesi’ne göre öğrencilerin İİBF Bölümlerinden aldığı bütün dersler ve diplomalar “Avrupa Kredi Transfer Sistemi”ne uyumlu olup bütün AB üye ve aday ülkeleri tarafından tanınmaktadır.
İİBF için her ne kadar akademik eğitime ve başarıya vurgular yapılsa da üniversite eğitiminin önemli bir parçası öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikleridir. Bu bağlamda fakülte öğrencileri tarafından kurulan ve yönetilen kulüplerde öğrencilerimiz birçok aktivitelerde bulunmaktadırlar. Bunun yanında gerek bölümleri gerekse fakülteyi temsilen seçilen Öğrenci Konseyi üyeleri Bingöl Üniversitesi idari birimlerinin karar alma süreçlerinde aktif olarak görev almaktadırlar.

MİSYON

Evrensel ölçekte bilgi üreterek, bilim dünyasına katkıda bulunmak; ülke ve dünya gerçeklerine duyarlı, kültürel olarak donanımlı, araştırıcı ve üretici bireyler yetiştirmek; bölgesel, ulusal ihtiyaçlar temelinde toplumun yaşam kalitesinin yükselmesine çalışmak.

VİZYON

Ulusal ve uluslar arası bilim ve teknoloji dünyası ile örgütsel bağları gelişmiş, kurumsal kültürü ve kimliği güçlü, dünyadaki nitelikli üniversiteler ile eşdeğer bir eğitim ve araştırma kurumu olmak.

DEĞERLER

· Bilimsellik

· Evrensellik

· Toplumsal Yararlılık

· Çağdaşlık

· Yenilikçilik ve Yaratıcılık

· Katılımcılık

· Güvenilirlik

İLKELER

· Eğitimde kaliteyi gözetmek

· Araştırmacılığı teşvik etmek

· Akademik liyakat ve başarıya önem vermek

· Evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olmak

· Etik anlayışa sahip olmak

· Ulusallıkla evrenselliği birlikte düşünmek

· Çevreye duyarlı olmak

· Gelişime açık bir yönetim politikası izlemek

· Kaynakları etkin kullanmak

· Yönetimde adil ve tutarlı olmak

· Özgürlük ile disiplini birlikte gözetmek